זכייה או הפסד בזכיינות

נכתב בשנים האחרונות לא מעט בנושא ואנסה לתמצת:

רכישת זכיינות – רכישת ניסיון ומעטפת מקצועית מוכחת מגורם מזכה .
רשת מזכה- מכירת ניסיון ומעטפת מקצועית מוכחים לזכיינים.

האם זה הפסד או רווח כדאי או לא כדאי?
אין לכך כל תשובה חד משמעית תיאורטית,
יש לבדוק התכנות כל פעם מחדש בכל מיקום, סוג רשת, וגורם אנושי ורק אז אפשר לקבל הערכת סיכונים מול סיכויים.
בכל עסק וכמובן גם בתחום הזה יש אי ודאות וסיכונים

ובכל זאת איך בודקים?
לאחר שנים שבדקתי עבור לקוחותיי הן המזכים והן הזכיינים מספר מילים בתמצות.

אם המטרה למכור זכיינות לאורך זמן – יש לפחות להקים מספר נקודות בבעלות המייסדים שמוצלחות רווחיות, יש לכתוב ספר נהלים קשוחים ולא גמישים וברי ביצוע והטמעה לכל סניף.
ויש לכתוב את ספר הזכיינות שבו יש פירוט מפורט של כל המחויבות של הרשת המזכה וחובת הזכיין, ומנגנוני האכיפה וההטמעה
ולהציג בצורה פסימית ומנמלית תחזיות רווח ובצורה מוגזמת סיכונים.
ולתת ליועץ גורם חיצוני שיבדוק את כל התוכנית המזכה לפני הפנייה לזכיינים.
רק כך מגיעים לזכיינים ראויים שיבינו לקראת מה הם הולכים ושלפחות על פניו יש סיכוי ש ירוויחו ויעזרו לקידום ורווח הרשת

אם המטרה לרכוש זכיינות מרשת מזכה – לאסוף יחד עם יועץ שהינו גורם חיצוני ולא תלוי את מירב הנתונים שיתנו תמונה רחבה ככל האפשר לשם קבלת ההחלטות .ולפני חתימה על חוזה כלשהו עם עו"ד מנוסה בתחום מטעמך ולעולם לא עו"ד של הרשת יש לבדוק עשרות נושאים וביניהם :
חוזה מול הרשת, חוזה מול בעלי הנכס, רגולציות נדרשות, רקע הרשת, זכיינים קיימים, זכיינים שנפלטו, רקע אזור גיאוגרפי, מה המטרות של רכישת הרשת… מרבית הזכיינים לא מגדירים מראש מה הם רוצים ומה הם מסכנים! ניסיון ורקע הזכיין, אופי הפעילות ומה המאמץ השיווקי והתפעולי הנדרש. ואז לבדוק SWOT ותחזית פסימית לנקודת איזון.

לפחות תרשו לעצמכם להתקשר ולבדוק בדיקה ראשונית
זאב יקותיאל | מזון למחשבה ייעוץ ייזום ואימון עסקי ואישי
טלפון: 052-5310106 | EMAIL: zeev-ye@zahav.net.il

השארת תגובה