צמיחה
הרחבת עסק קיים

זאב יקותיאל, יועץ עסקי עם 30 שנות ניסיון בפיתוח עסקי, ליווי יזמים ואימון מנהלים ובעלי עסקים בישראל. מלווה בהצלחה ובאופן צמוד יזמים בתהליך הצמיחה של העסק ומציב אותו על הדרך הנכונה להצלחה ושגשוג

חזון עסקי לפיתוח עסק קיים

חזון עסקי הינם אוסף רצוי של תוצאות מקוות על פי תאריכי יעד ופרמטרים מדידים… חזון, בין אם הוא אישי או קבוצתי, הינו אבן יסוד בכתיבת תוכנית השיווק והפיתוח העסקי, מטרתו לתרגם פוטנציאל מדמיונו של הייזם לטבלת אקסל רלוונטית עם מדדים ברורים ותוצאות.

כשמדובר בחזון עסקי לפיתוח עסק קיים יש משמעות עצומה לבחינת החזון המקורי של העסק, הבנה של ההישגים שלו ומה הוביל אליהם והיכרות עם הנפשות הפועלות בעס', זאת על מנת לשכפל את ההצלחה לה זכה העסק עד היום ולמצות באופן הטוב ביותר את החוזקות שלו.

תוכנית עסקית לעסק קיים

בניית תוכנית עסקית מורכבת מחלקים שונים וביניהם תכנית שיווק, תוכנית מימון, תוכנית משאבי אנוש ועוד. לתוכנית עסקית יש מגוון גרסאות והבחירה בגרסה מסוימת מונעת, בין היתר, ע"י הגורם שעבורו מכינים את התוכנית העסקית. ביניהם, משקיעים, בנקים, מוסדות ממשלתיים ורגולציה. זאת היות וכל גורם מצפה לתוכנית עסקית הבנויה מנקודת המבט הרלוונטית עבורו. בבואנו ליצור תכנית עסקית אנו מדייקים יחד את הצרכים, בוחנים את הנמען שצפוי לקבל אותה ומה אנו מעוניינים להשיג ממנו. ועל פי אלו, מתחילים בניסוח.

תוכנית שיווק לעסק קיים

המהות של תוכנית השיווק היא: "לבסס יתרון ידוע שיגרום ללקוחות להיפרד מכספם אצל היזם ולא אצל מתחריו, זאת, לאורך זמן וברצון טוב.

יצירה של תוכנית שיווק מתחילה ב"בריף שיווק" המהווה סיעור מוחין בנוגע לעולם התוכן של היזם, המוצר וקהל הלקוחות שלו. בריף השיווק הינו הבסיס להיכרות עם השוק, החוסרים המצויים בו וכיצד היזם עונה עליהם. משם, מפתחים כל נושא לסעיף בתוכנית השיווק בצורה של שאלה ותשובה.

רק לאחר הצפה של מגוון נושאים רלוונטיים והתייחסות תיאורתית לכל סוגייה, נבנה פרישת מדיה ייחודית לעסק ובה נתאר את מדיות השיווק השונות, לוחות זמנים, תעדוף למסרים והיעדים השונים שלנו ועוד. כשהכל כפוף, כמובן, לתקציב השיווק והפרסום של העסק.

גיוס משאבים לעסק קיים

בעת פיתוח וצמיחה של עסק קיים ישנו מגוון רחב של משאבים שצריך לגייס על מנת להתחיל את הפעילות. ובהם נדל"ן, משאבי אנוש, מימון וציוד.

כמו כן, חשוב לגייס תקשורת, שיווק וקהילת משתמשים כדי לקדם את העסק, לייעל את הפעילות ולהבטיח צמיחה והצלחה עתידית. בסופו של דבר, גיוס המשאבים המתאימים והמתאימים היטב לצרכי העסק הוא מרכיב מרכזי להצלחת העסק.

המשאבים שיש לגייס משתנים מעסק לעסק ואף מיזם ליזם. ותלויים בנקודה בה עומד העסק הפעיל והמטרות ששם לעצמו להשיג. ליווי נכון בוחן בראש ובראשונה מיהו היזם ובהתאמה מגבה אותו על פי יכולותיו ומגבלותיו בכל תהליך הגיוס.

תמחור והמחרה

תמחור היא הערכת עלות המוצר או שירות מסוים. המחיר משפיע על ההחלטות של לקוחות ויצרנים, ויכול להיות משתנה בהתאם לתנאי השוק ולמטרות החברה. תמחור יכול להשפיע על טביעת רגל בשוק ולייצר החזרים רבים לארגון, אך יש לשקול גם איכות המוצר או השירות כדי לשמור על האמינות והמוניטין של החברה בתקופת התחרות.

המחרה היא קביעת מחיר המכירה ללקוח של המוצר או שירות מסוים. המחרה מושכת בזמן הרכישה או עם קבלת מספר יחידות מסוימות, ויכולה להיות מאותה סכום כמו המחיר הנקבע לאורך זמן או להיות מחיר שונה לפי הכמות הרכושה. חשוב להקפיד על ניהול תהליכי המחרה בצורה יעילה כדי למנוע איחודים לא רצויים או אובדן רווחיות לחברה.

לתמחור והמחרה באופן נכון יש השפעה ישירה על ההכנסות של העסק ובכך שינוי קטן באחד מהם שעלול להרגיש שולי לבעל העסק מסוגל ליצור שינוי מהותי וחיובי בדו"ח ה-Z של הקופה בסוף היום ובהתאמה, בדו"ח החודשי.

במסגרת הליווי יוכל הלקוח לקבל את השירותים הבאים:

ליווי צמוד וסיוע בתהליך החשיבה, פיתוח ועיצוב קו מוצרים חדש והתאמתו לרוח העסק הקיים., תוכנית עסקית, ניצול משאבים קיימים באופן אופטימלי ובחינת אפשרויות מימון, רכש, הכשרת עובדים והסבתם, הפעלת העסק ושיווקו. לאורך התקופה יזכה הלקוח ליד מכוונת ומנוסה שתאפשר לו לפתח את העסק שלו באופן בריא ויציב ומבלי לפגוע בפעילות השוטפת ובמעגל הלקוחות הקבועים של העסק.

  • אבחון השוק, הצלחות העבר בעסק וכיווני הצמיחה האפשריים.

  • ייעוץ בהתרחבות בעלי העסק, עריכת הסכמי שותפים ומייסדים (לא כולל ייעוץ משפטי), זיכיונות ומפיצים.

  • בחינת קו המוצרים הקיים ותמחורו. האם ניתן להוסיף מוצרים בעלות שולית מינימלית וברווח שולי מקסימלי.

  • ליווי בהרחבת השטח של העסק, אולם ייצור, מטבח, חדר אוכל, אריזה, הנהלה ועוד. במידת הצורך חיפוש נכס נדל"ני חדש שישרת את העסק הצומח באופן טוב יותר.

  • עיצוב אולם הייצור/הגשה החדש והכנת איפיון לאדריכל (לא כולל תוכנית אדריכלית).

  • סיוע בהגשת בקשות למימון/אשראי.

  • סיוע בהכנת מצגת למשקיעים.

  • סיוע בהתנהלות נכונה ברמת מיסוי וממשל (מול רו"ח/יועץ מס חיצוני).

  • סיוע בהגשת בקשות רישוי למשרד הבריאות, עירייה, רישיון עסק, רישיון יצרן.

  • ליווי מול ספקים חיצוניים בתחומי רכש וסחורה, עיצוב, דיגיטל, שיווק ופרסום, דפוס, שילוט ועוד.

  • סיוע בהוזלת עלויות מול ספקים בהתאם להגדלת הרכש בעסק המתרחב.

  • ייעוץ וליווי בניהול משאבי האנוש בעסק- גיוס, הכשרה וניהול עובדים קיימים וחדשים.

  • ליווי העסק המתרחב בתקופת ההסתגלות, מענה ואופן טיפול בקשיים/כשלים שעולים כתוצאה מהתרחבות העסק ובקרה ראשונה לאחר חזרתו לפעילות.

מבין לקוחותיי

קולינריה ותעשיות מזון

קולינריה ותעשיות מזון

חברות קייטרינג, מפעלי פסטה, מבשלות בירה, מסעדות שף, יקבים, מפעלי אפייה וקונדיטוריה, מסעדות מזון מהיר, מעדניות, ברים, שיווק מזון, מכונות מזון אוטומטיות ועוד...

אסתטיקה

אסתטיקה

מכוני יופי, יצרני תמרוקים, מכוני הסרת שיער, מרחצאות וספא ועוד...

קמעונאות

קמעונאות

חנויות למוצרי צריכה, רשתות שיווק, ביגוד והנעלה ועוד...

אירוח

אירוח

חברות קייטרינג והסעדה, מלונות, בתי הארחה, אטרקציות נופש ועוד...

תעשייה קלה

תעשייה קלה

בתי דפוס, חברות שילוט, חריתה ממוחשבת, CNC, יצרנים שונים, בתי יציקה ועוד...

שירותים שונים

שירותים שונים

משרדי פרסום, עורכי דין, עמותות, רואי חשבון, יועצים, הוראה, חינוך, העשרה ועוד...

מלאו פרטים ואחזור בהקדם

לשיחת היכרות ועצה ראשונה
חייגו - 052-5310106