שותפי הצלחה – חשיבות הסכמי שותפים ומייסדים

לכאורה מאמר זה ברור מאליו ואין שאלה כלל לשותפים אבל…

נפוץ ולא לטובה! בישראל במיוחד ובעסקים קטנים ובינוניים שבני משפחה, חברים מהצבא, או מבית הספר היסודי בגלל הקרבה האישית מחליטים להקים עסק כמו חנות בגדים, נגריה, מסעדה או לרכוש עסקים מבלי לחתום על הסכם מפורט.

הרבה פעמים לא מוקדשת מחשבה לתיאום ציפיות וניתוחי swot לפני הקמת העסק שיכולים בקלות למנוע עוגמת נפש, סכסוכים או הפסדים כספיים.

על מנת למנוע ולצמצם סיכונים ועוגמת נפש יש לחתום על הסכם שותפים ו/או מייסדים, זה דומה אבל יש הבדל. אצל עורך דין מוסמך !

והכוונה לא להוריד מהאינטרנט פורמט סטנדרט ולחתום עליו כלאחר יד, אלה ממש לייצר תהליך, אשר לאחר שהסתיים יש להעלות בכתב מהות העסק, לו"ז, אבני דרך, התפקיד שכל אחד אמור להיות אחראי עליו, מערכת כפיפויות, יחסי גומלין, תגמולים ועוד נושאים לא מעטים.

את התהליך הראשוני אמורים לעשות השותפים בינם לבין עצמם ובהחלט מומלץ לשתף יועץ בנושא. רק לאחר סגירת קווי המתאר יש לפנות לעורך דין שיערוך את החוזה. וכל צד!!! שיביא את עו"ד שלו.
נדיר שעו"ד ייצג 2 צדדים זה פחות טוב.  זה עצוב ומסוכן ששותפים משקיעים מאות אלפים בדקורציה בתכנון או בגחמה כלשהי אבל "חוסכים" בהסכם שערוך על ידי עורך דין מוסמך ועוסק בתחום ועולה מאות או אלפי שקלים בודדים!

כ"כ יש לשים לב שיש לפנות לעו"ד מתאים "פליליסט" לא מתאים ל"מסחרי" וכו'

השקט העסקי והנפשי של הסכם חתום הוא לא ערובה לכל דבר אבל בהחלט מצמצם אי הבנות.

הסכם טוב הוא הסכם שלא פותחים לבדוק מה היה, יש לקשר העסקי חיים משלו, אבל גם בנושא כל כך אישי כמו אהבה ונשואים יש הסכם – "כתובה" – והסכם זה בדרך כלל מוטמן ושמור על פי המסורת אצל האמא של הכלה ואם הוא מעולם לא נפתח ולא נבדק מה נרשם בו אז הוא סביר להניח כי הוא הסכם טוב… אבל בכל מקרה כתבו וחתמו עליו!! ואין זה המקום לפלפולי הלכה ולחיי אישות וכו' ☺

יכולים להעיד על הצורך בחוזה הרבה מלקוחותיי חלקם הגיעו אלי… כי לא חתמו וחלקם המשיכו להצלחה כי חתמו… בהחלט אתם יכולים לשאול אותם על משמעות ההסכם.

וכן בהחלט אתם יכולים גם לפנות אלי ולשאול ולהתקשר:

זאב יקותיאל – מזון למחשבה ייעוץ ייזום ואימון עסקי ואישי

נייד 052-5310106

מייל zeev-ye@zahav.net.il

השארת תגובה