ניהול ידע בעסק זעיר או גדול

כל עסק צובר ידע, ניסיון ומערכת נכסים. ההשקעה לאורך השנים בצבירת הידע הינה עצומה ולכן שמירת הידע , ניהול נכון שלו והעברתו בין גופים שונים של העסק – היא משאב עיקרי בעסק.

אנו עדים לצורך בניהול ידע והעברתו בכל עסק קיים. כך שעקרון העברת הידע חשוב באותה מידה בכל עסק! קטן כגדול, מסועף או אינטימי.
אין הבדל בתפיסה הבסיסית בניהול הידע במסעדת ג'וייס בבצרון או באינטל ישראל קרית גת.
"בריף מלצרים" במסעדה זהו ניהול ידע והעברתו בדיוק באותו אופן שהמערכת האמונה על קליטת מהנדסים באינטל זה ניהול ידע.

העברת משמרת בסלקום זהו ניהול ידע, ככל שמנהלים ידע בחכמה, עוקבים אחריו ומפזרים אותו לגורמים יעילים מועילים ומורשים העסק הופך לבעל כוח רב יותר. לעיתים הרבה מעבר מהמוצרים העיקריים של אותה חברה.

כמובן העמסת ידע על גורמים לא רלוונטיים או לא מורשים פוגעת בעבודה לכן :
כל פעולה שאתם עושים בעסק תתעדו אותה ותנהלו אותה :

• פניות לקוחות
• תלונות מצרכנים
• הצעות עובדים
• פניות של ספקים

וגם לכאורה פרטים לא רלוונטיים, אם פנו אליכם למשרה לא רלוונטית היום – שמרו את בסיס הנתונים. מחר זה יהיה הכי רלוונטי עבורכם ומדוע לבזבז על כך משאבים נוספים ללא צורך?
לעיתים פעולות אלו מכונות " חפירות" /" נודניקיות" ו " אוףף"
בדיוק כפי שפועלת מערכת הבטחון בנושא של תחקור ואיסוף נתונים ניהול המידע משמעותי לעסק שלכם ויועיל רבות גם ב"כלבו לחיות" או " בהכול לבית"
כמובן ששמירת פוסט זה יכולה להיות רלוונטית… אם לא היום – מחר.

הכותב, זאב יקותיאל- יועץ ארגוני, עסקי ואישי. מלווה באדיקות מאות אנשים ועסקים עד ליעדם ומעבר.
רוצה לשבת על כוס קפב שתשפר לך את החיים? צור קשר בטלפון 052-5310106 או בטפסים באתר.

השארת תגובה