מאמר קצר זה תמציתו בכותרתו

ומעט בהרחבה – בתהליך עסקי מתמשך או אירוע חד פעמי מחזור עסקי והתנהלות עסקית בהחלט נתן לדמות אותם לעונות שנה או למחזור האור והחושך ביממה. על מנת לשמור על איזון עסקי ופנימי, חשוב! שלא "נצא מגדרנו", "נשתולל", "נתהולל", "נתעצבן" באופן רציף וחוזר על עצמו.

אנשים עושים עסקים ו/או קונים ומוכרים מאנשים ולא מעסקים ולכן מצב רוחנו האישי משפיע לחלוטין במיוחד בעסקים קטנים ובינוניים. גם אם נדמה לכם שהלקוח לא יודע לא מרגיש.

כשיש רצף הזמנות והכנסות או הקונים משתרכים בתור לא להיכנס לאופוריה שבעטייה נאט את השיווק ו/או הניהול הראוי כי במילא " זה עובד" או נצא להעלאות מחיר דרסטיות כי במילא אנשים קונים אז למה להשקיע? ולמה לא להעלות מחיר?

כל דבר צריך להיבחן באופן מדוקדק ולא מתוך תחושת אופוריה אלה מתוך ניתוח מצב וניתוח מגמה שמשתקפים במספרים ולא בתחושות למרות שלתחושות יש בהחלט מקום בניהול עסקי לא רק חברת "קוקה קולה" למרות הצלחות כל הזמן מחדשת בפרסומות ובאריזות ובכלל בשיווק ובוודאי משקיעה גם בתהליכי ייצור תפעול ומשאבי אנוש, כל הזמן. למרות שמספר מוצריה זעום וסוגי הפריטים שלה מעטים, אני מבדיל ביניהם ואשמח לתת הסבר למי שירצה crestor 10 mg.

ובהחלט לא להיכנס ל"דיכאון" /"דכדוך" – לקוחות מרגישים את זה ומתרחקים מעסקים כאלה.

לא רק מדובר בחברות ובתאגידי ענק מדובר בעסקים הקטנים ובינוניים. בכל יום נתון יש לצאת מחדש בשמחה לקראת הלקוחות, לנקות לקראתו, להתלבש לכבודו, להשקיע בו. ואפילו בתוך המשרד שאתם יושבים וכותבים.

לא להגיד ולא להתנהג כאילו: "סוף העולם" "הלקוחות לא נאמנים" "יש מיליון מתחרים" וכו' ולא להיכנס לדכדוך… לימד אותי אבי ע"ה בעסקים ובחיים:

"דבר שטרם התייאשת ממנו עדיין אינו אבוד" ואם החלטת שהנושא אבוד אז שחרר אותו מעליך כבר אתמול ☺

ובעולם הקולינריה יש משפט פשוט שמלמדים טבחים מתחילים:

"לקוח מרוצה שמח כי אכל אוכל שמח אוכל שמח עושה טבח שמח"

איך מצליחים להישאר אופטימיים ולא מדוכדכים איך לא נכנסים לאופוריה שיכולה להיות הרסנית?

זה לא מסובך ומצריך שינוי הרגלים מעטים הקשורים ב: סדר העבודה, טון דיבור, צורת לבוש, מה אוכלים ומתי, האם יש מוזיקה ברקע, צורת הישיבה או הפניה ללקוח.

בהחלט אשמח להרחיב ללמד והכי חשוב להטמיע .

על מנת שזה יקרה פשוט צרו קשר:

זאב יקותיאל מזון למחשבה – ייעוץ ייזום ואימון עסקי ואישי

052-5310106

zeev-ye@zahav.net.il

השארת תגובה